Blog

Gdy krzewy udają drzewa, czyli ile warte są Twoje umiejętności? (Grudzień 2011)

Zawód freelancera wydaje się z zewnątrz całkiem znośny. Można posiedzieć w domu, wypić dobrą kawę, nad głową nie stoi szef, a w wolnych chwilach, pomiędzy zagłębianiem się w zakamarki internetu zdarza się wykonać jakieś zlecenie. Tutaj pojawia się jednak drobny problem.

Adresów, pod które udać się mogą wolni strzelcy nie ma wielu. Z pomocą szczęśliwego zbiegu okoliczności i niezmąconej chwilami wahania wytrwałości, możemy odszukać skromną ilość propozycji. W myślach przeliczamy już miliony monet, które wydawać będziemy, gdy tylko wykonamy zlecenie. Pchani drażniącym impulsem decydujemy się jednak sprawdzić, ile ofert zostało już zleceniodawcy złożonych. Tysiące. Pchają się drzwiami i oknami.

Nie poddajemy się i przeglądamy wykonawców, wraz z ich propozycjami cenowymi. W tym momencie sytuacja staje się krytyczna. Patrząc na kwoty, które proponują niektórzy freelancerzy, możemy powiedzieć oficjalnie – to jest nokaut.

Bardziej rentowne jest już podjęcie pracy w barze szybkiej obsługi. Rodzi się natychmiast pytanie. Jaki poziom prezentują nasi konkurenci, skoro tak nisko cenią sobie swoje usługi? Może są przymierającymi z głodu geniuszami, którzy sprzedają umiejętności za grosze, żeby utrzymać swoje wychudzone dziatki?

Mój znajomy szukając pracy jako grafik, opowiadał mi, że w pewnej agencji reklamowej ludzie odpowiedzialni za rekrutację byli bardzo zadowoleni z faktu, że potrafi zrobić on prostą wizytówkę.Natomiast wielu z Was natknęło się pewnie na ogłoszenie copywriterki, która oferowała też swoje usługi jako opiekunka do dzieci czy pomoc domowa.

Rynek zalała fala ludzi, liczących na szybki i łatwy zarobek. Często nie posiadających większych umiejętności. Trudno przecież cenić coś, czego się nie ma. Niskie umiejętności to niska zapłata. Najgorsze jest jednak to, że na tej podstawie opinię odnośnie wartości naszej pracy wyrabiają sobie zleceniodawcy.

Postaramy się to zmienić. Nasza platforma postawiła na jakość usług. Każdy wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia swojego portfolio, a renomę wśród zleceniodawców wyrobić można poprzez swoje umiejętności potwierdzone opiniami wystawionymi po wykonaniu zadania.

Ile kosztuje czas? (Październik 2011)

W 1878 w londyńskiej Grosvenor Gallery po raz pierwszy wystawiono obraz, który miał przejść do historii, nie tyle ze względu na swoją wartość artystyczną, co jeden z najsłynniejszych procesów sądowych o zniesławienie. Mowa tu o Nokturnie w czerni i złocie: spadająca rakieta, obrazie Jamesa Whistlera przedstawiającym nocny pokaz fajerwerków w dość abstrakcyjnej formie.

Jeden z najbardziej wówczas znanych i poważanych brytyjskich krytyków sztuki John Ruskin skrytykował dzieło, a malarza nazwał oszustem i pyszałkiem proszącym "o 200 gwinei, żeby chlusnąć kubeł farby w twarz publiczności ". Urażony Whistler wytoczył mu proces o zniesławienie i wygrał... symboliczne ćwierć pensa. Właśnie pod taką nazwą sprawa przeszła do historii. Artysta odniósł moralne zwycięstwo ale opłacenie kosztów procesu wpędziło go w ogromne długi.

Mniej niż materialne skutki procesu istotne są słowa, które padły na sali sądowej w czasie przesłuchiwania malarza przez prawnika Johna Ruskina.

Prawnik - "Panie Whistler, proszę mi powiedzieć, jak długo malował pan Nokturn w czerni i złocie: spadająca rakieta?"
James Whistler - "Pół dnia."
Prawnik – "Więc, żąda pan 200 gwinei za pół dnia pracy?"
James Whistler – "Nie, za doświadczenie całego życia."

Warto pamiętać o słowach amerykańskiego malarza ustalając stawkę za jaką ma być wykonane zlecenie przez freelancera. Nie liczy się czas jaki poświęci w tym konkretnym przypadku. Czy gdyby wykonał to samo zadanie w kilkukrotnie dłuższym terminie, ale z takim samym efektem, zasługiwałby na wyższe wynagrodzenie? Nie, oznaczałoby to jedynie, że wolniej pracuje, a to często wynika z braku odpowiedniej wiedzy czy doświadczenia. Płacąc za określone dzieło nie płacimy za czas w jakim zostało wykonane ale za jego wartość i jakość.

 

Jak zrobić dobre portfolio? (Październik 2011)

Jedną z cech, która wyróżnia nasz serwis na tle innych jest obowiązek utworzenia portfolio. To za jego pośrednictwem administrator jak i klienci weryfikują umiejętności wykonawców. Warto więc zadbać o jego zawartość.

Ważnym kryterium jakim warto się kierować przy budowie portfolio jest zróżnicowanie projektów pod względem rozmiarów, przeznaczenia jak i stylistyki. Zamawiający mają własne preferencje i potrzeby. Elastyczność w doborze prac zwiększa szansę na pozyskanie dużej ilości zleceń. Różnorodność istotna jest zwłaszcza w usługach, których znaczącą cechą jest stylistyka lub technika jaką został wykonany projekt.

Być może tworzyć w jakiejś rzadko spotykanej technice lub nietypowych okolicznościach? Pochwal się tym, najlepiej udostępniając plik, który zobrazuje na czym polega wyjątkowość zastosowanych środków czy kontekstu.

Kolejnym sposobem na podniesienie atrakcyjności prezentacji są formy przedstawienia zawartych w nim materiałów. Szczegółowy acz krótki opis pozwoli przybliżyć klientowi okoliczności powstania projektu, w tym zakresu prac jaki wykonał autor. Dużym atutem będzie jego wizualizacja w postaci pliku dowolnego formatu.

Dodając plik należy jednak pamiętać o prawach autorskich. Twórca jest co prawda posiadaczem niezbywalnych praw autorskich do dzieła, ale publikacja w Internecie wymaga posiadania praw lub zgody na jego rozpowszechnianie w taki sposób. Alternatywnym rozwiązaniem jest umieszczenie nazwy projektu czyli np. strony internetowej, co pozwoli odnaleźć ją w sieci.

Im więcej projektów w portfolio na starcie tym lepiej, ale nie zapominaj o aktualizowaniu i uzupełnianiu go co jakiś czas. W ten sposób nie tylko je wzbogacasz ale również pokazujesz Zleceniodawcom, że się rozwijasz i jesteś aktywnym twórcą.

 

Dane osobowe (Październik 2011)

Masz obiekcję przed podaniem swoich danych osobowych? Dużo mówi się i pisze na temat zagrożeń związanych z udostępnianiem informacji w Internecie. TwojManager.pl wymaga takich danych w celu weryfikacji użytkownika. Dane, o które prosimy są faktycznie niezbędne do prawidłowej budowy relacji pomiędzy Użytkownikami. Po co one są nam tak właściwie potrzebne?

Przede wszystkim, weryfikujemy Twoją tożsamość. Ktoś, kto figuruje pod fikcyjnym imieniem, nazwiskiem i adresem zamieszkania, nie będzie wiarygodnym kontrahentem przy realizacji zlecenia za kilka czy kilkanaście tysięcy złotych. Ty też zapewne nie chciałbyś współpracować z kimś takim. Bezpieczeństwo i gwarancję satysfakcji jesteśmy w stanie zapewnić tylko wiedząc, że współpracujemy z odpowiedzialnymi osobami.

Zapewniamy Ci anonimowość. Nie udostępniamy informacji dotyczących Twoich personaliów w serwisie (oczywiście po podpisaniu umowy z Klientem obie strony wymieniają się danymi), a jedynie przetwarzamy w niezbędnym zakresie, czyli przy obsłudze prawno-finansowej zlecenia.

Więcej szczegółów na ten temat możesz poznać czytając regulamin serwisu (§XII).

 

Szczęście początkującego (Wrzesień 2011)

Dlaczego warto się zarejestrować w TwojManager.pl już dziś? Można by po raz kolejny pisać o tym, że serwis to gwarancja bezpieczeństwa, wypłaty na czas i uczciwej konkurencji. To jednak walory uniwersalne. Istotny jest kapitał, który budujesz od pierwszego dnia rejestracji.

Pierwsze profity z korzystania z serwisu, na początku jego funkcjonowania, czerpiesz już podczas rejestracji. Dokładnie sprawdzamy dane i projekty dodane do portfolio przez użytkowników. To niestety wymaga trochę czasu. Dziś może nie znajdziesz interesujących Cię zleceń, ale co jeśli pojawi się ono za kilka miesięcy? Założysz konto i… być może będziesz czekał na jego weryfikację kilka albo nawet kilkanaście dni. Wszystko zależy od tego, ilu użytkowników akurat założy konto. W tym czasie zleceniodawca wybierze już innego wykonawcę. Jeżeli założysz konto już dziś, Twoje dane zostaną szybko zweryfikowane.

Możesz bezpłatnie korzystać z serwisu, spokojnie czekając na interesujące Cię zlecenie. Nie pobieramy opłaty abonamentowej, a jedynie prowizję od wykonanego projektu. Nie płacisz więc za sam fakt istnienia konta i dostęp do bazy ofert. Przeglądając ją co jakiś czas masz pewność, że nie ominie Cię intratne zlecenie.

Im dłużej jesteś zarejestrowany, tym na więcej ofert możesz liczyć. Stawiamy na jakość umiejętności i doświadczenia użytkowników, a nie ich ilość. Nigdy nie będziesz musiał konkurować z absurdalnie niskimi wycenami. To znacznie zawęża grono wykonawców, zwłaszcza na początku. Przy pierwszych ofertach zapewne będziesz jedną z niewielu osób spełniającą wymagane przy danym zleceniu kryteria. Zwiększa to Twoje szanse na wygranie rywalizacji i realizację projektu.

Podsumowując, im szybciej zarejestrujesz się w serwisie tym więcej zyskasz:

  • Krótki czas oczekiwania na weryfikację portfolio i danych.
  • Nie ominie Cię żadna interesująca oferta.
  • Mniejsza konkurencja.
  • Wyrobienie renomy wśród użytkowników.

 

Start serwisu TwojManager.pl (Wrzesień 2011)

Wiele miesięcy upłynęło od pierwszej dyskusji w naszym zespole, jak TwojManager.pl powinien wyglądać, a przede wszystkim, jakie korzyści może zaoferować Wam, drodzy użytkownicy. Przez cały okres intensywnej pracy nad serwisem, podjęliśmy wiele nowych wyzwań i zgromadziliśmy cenne doświadczenie, które w przyszłości wykorzystamy przy rozwoju projektu. Dziś prezentujemy pierwszą wersję Twojego Managera i ruszamy na podbój rynku zleceń przez Internet.

Czym jest TwojManager.pl?

Twój Manager to serwis internetowy, który wspiera realizację usług online. Swoją ofertę kieruje do zamawiających i wykonawców. Jeżeli jesteś zamawiającym, potrzebujesz osób, które wykonają zlecenie na profesjonalnym poziomie i za dobrą cenę. Jako wykonawca, szukasz przede wszystkim poważnych ofert, za które zarobisz znacznie więcej niż „na waciki”. Warto odnotować, że korzystanie z serwisu jest zupełnie darmowe. Pobieramy jedynie prowizję od zrealizowanego zlecenia, więc nie ma obaw, że cokolwiek stracimy na rejestracji. Więcej informacji na temat serwisu zamieściliśmy w kolumnie po prawej stronie.

 

Życzymy udanych zleceń,
Zespół TwojManager.pl
Nie masz jeszcze konta ?
Funkcje serwisu
Dzięki specjalnym licznikom, wiesz dokładnie, ile pozostało Ci czasu na wykonanie projektu i kiedy otrzymasz wynagrodzenie.
Zawsze sprawdzamy, dla kogo wykonawca wcześniej pracował i czy posiada dobre portfolio. Na tej podstawie decydujemy, czy może z nami współpracować.
Znajdziesz wykonawcę, podpiszesz z nim umowę, odbierzesz materiał i zapłacisz wynagrodzenie wykorzystując tylko jeden serwis.
Jeżeli nie otrzymasz od wykonawcy zamówionych materiałów, możesz uzyskać zwrot nawet do 100% wpłaconej kwoty.
Zamawiający wybiera jedną z trzech licencji (zakres praw autorskich) na wykorzystanie zrealizowanego przez Ciebie projektu.
Pełnimy rolę pośrednika w rozliczeniach. Pobieramy wynagrodzenie na samym początku, a na zakończenie przekazujemy je Tobie.
Rejestracja
Aktualnie poszukujemy wykonawców gotowych realizować zlecenia online za pośrednictwem serwisu TwojManager.pl.

Jeżeli jesteś: projektantem stron internetowych, grafikiem, programistą, fotografem, tłumaczem, copywriterem, pozycjonerem lub wykonujesz inną pracę zdalnie, a przy tym cenisz sobie profesjonalizm i bezpieczeństwo,
to trafiłeś w odpowiednie miejsce!